Wedding:) - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Willem Haas - WaarBenJij.nu Wedding:) - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Willem Haas - WaarBenJij.nu

Wedding:)

Door: willem de haas

Blijf op de hoogte en volg Willem

17 Mei 2015 | Vietnam, Bảo Lộc

Hallotjes,

Het is weer even geleden dus laat ik maar weer eens de tijd nemen om jullie te vertellen wat ik hier heb meegemaakt de afgelopen dagen.

Zoals de titel al aangeeft heb ik deze week weer wat bijzonders meegemaakt. Ik was namelijk uitgenodigd voor een bruiloft en ja dat kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan. Maarja wat moet ik me daar dan bij voorstellen?? Ik had werkelijk geen idee want heb in Nederland ook nog nooit een bruiloft bezocht daarom zal ik maar even beschrijven wat ik gezien heb (en wat foto's toegevoegd).

De bruiloft was niet in de stad waar ik momenteel woon maar in een andere stad en dat betekende dat we om half 6 in de auto zaten om er naar toe te gaan. Daar eenmaal aangekomen hebben we ontbijt gehad en vervolgens gewacht totdat alle vrouwtjes in de make up zaten (wat een ellende is dat dan). Toen begon het en dat betekende dat ik voor de tweede keer in Vietnam een kerk heb bezocht. In de kerk werden 7 bruidsparen tegelijk gehuwd en dat is toch wel een raar gezicht. Na de kerkdienst waar ik natuurlijk niks van verstaan heb begon het eten. In Vietnam gaat er dat iets anders aan toe als in Nederland want hier wordt ongeveer 3 uur gegeten en gezongen door de gasten en dan is de bruiloft ook meteen afgelopen en dat is maar goed ook want Vietnamezen kunnen 1 ding in ieder geval niet en dat is biertjes drinken zoals we dat in Nederland doen...... kortom de meeste mensen gingen op zijn kop naar huis en het was er wel erg gezellig in ieder geval:) weer een mooie en leuke ervaring rijker dacht ik zo!!

Maar dat is niet het enigste wat ik afgelopen week meegemaakt heb. Vorige week kwam er een Engelsman op het bedrijf en daar zijn we in de avond mee gaan dineren en vervolgens geeindigd in een karaokebar (wat hier heel erg gebruikelijk is). Deze Engelsman had iets meer zin in biertjes dan de vietnamezen en hij luste ook wel wat vodka dus ja je raad het al. Ik heb gewoon een liedje gezongen..... Nou dat was niet echt bepaald een succes zoals ik ook al wel aangegeven had voordat ik begon. Maar ja wat maakt het ook het was leuk.

De andere avonden heb ik besteed met collega's die me uitnodigden voor voetbal, eten en terrassen wat natuurlijk allemaal erg gezellig is om te doen. Ook heeft het bedrijf geregeld dat ik iedere zondag een brommer tot mijn beschikking heb zodat ik lekker kan rondtouren en de omgeving kan verkennen. Erg leuk natuurlijk om te doen want zo kun je rijden waar je wilt en aanschuiven op plaatsen waar ze nog nooit buitenlanders gezien hebben. Het enigste nadeel is dat ik de zonnebrand vergeten was en dat ik nu met een rood en pijnlijk lichaam dit verhaal aan het typen ben.

Dan zal ik tot slot nog wat vertellen over mijn opdracht. Afgelopen week heb ik heel de week gewerkt in de kuikenbroederij. Hier ben ik bezig met onderzoeken en dat is nog steeds erg leuk en leerzaam om te doen. Volgende week staat er ook op de planning dat ik een dag/ nacht mee kuikens ga wegbrengen en dus ook wat meer zie van de bedrijven in dit land. Voor mij dus zeker iets om naar uit te kijken en ik heb er zin in:)

Bedankt voor jullie reacties op de vorige reisverslagen. Leuk om te horen dat jullie mijn verhalen leuk vinden. Ik vind het ook leuk wat te horen over hoe het gaat in Nederland dus plaats gerust een reactie:)

Groeten,
Willem



  • 17 Mei 2015 - 17:07

    Amber :

    In Nederland gaan wij sowieso ook een keertje naar een karaoke bar, ik wil jouw zangtalent wel eens horen.
    Super leuke foto's!
    Fijn dat je t zo naar je zin hebt schat!

    Liefs,
    Amber

  • 17 Mei 2015 - 18:05

    Francien:

    Hoi willem.

    Je kent het gezegde toch wel: Van een bruiloft komt een bruiloft!
    En dat zangtalent van je willen wij ook wel eens horen.
    Ga zo door, en blijf lekker genieten, aan aandacht zal het je niet ontbreken als we de foto's mogen geloven.

    Groetjes Nico en Francien

  • 17 Mei 2015 - 21:10

    Kees En Annie:

    Hallo Willem

    Alles is oke hier. Dat zangtalent geloven we wel?????
    Maar de bruiloft was wel heel leuk zo te zien vermaak jij je daar wel.
    Dat brommer rijden is natuurlijk wel iets waar je verder weg mee komt voor die mooie landschaps foto'"s.
    Het ga je goed ......

    groetjes Papa en Mama




  • 19 Mei 2015 - 21:02

    Corien:

    Hoi Willem,

    Zo te lezen en te zien vermaak je jezelf goed. Je maakt leuke dingen mee zeg een wedding leuk hoor. De buurt verkennen met een brommer geweldig. Je bent nu wel verbrand maar daar komt toch wel een mooi kleurtje voor terug? Bij mij wel hoor maar ja ik word niet zo snel rood hihi. Ben net terug van Portugal waar we het heerlijk hebben gehad. Veel terrasjes natuurlijk je kent Frans. Zingen jij!! Dat wil ik wel eens horen als je terug bent.
    Nou veel groetjes van ons allen en tot de volgende keer

  • 31 Mei 2015 - 11:35

    Marcel Kuijpers:

    Hadie Willem,

    Leuk jou verslagen te lezen, goed om te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt.
    Aan aandacht geen gebrek zie ik op de foto's.
    Mooi dat er buiten de opdracht ook nog wat tijd is voor ontspanning, volgens mij wordt je daar op handen gedragen door de dames.
    Zingen lijkt mij ook niet echt iets voor jou, maar je weet nooit waar er overal nog talent zit in de mens.
    Suc6 nog daar en we zien elkaar wel weer ergens in NL.

    Groetuh,
    Marcel Kuijpers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willem

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 6155

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 11 Juli 2015

Stage Vietnam

Landen bezocht: